„Ha együtt nézzük a két hatóság eljárását, akkor nagyon furfangosnak tűnik a dolog: a tüntetésekkel kapcsolatban a törvény szerint kizárólag a rendőrségnek van hatásköre, és amikor a TEK elrendeli a területlezárást, a rendőrség engedelmesen tájékoztatja a szervezőket, hogy nem tüntethetnek. A TEK látszólag bármit megtehet: gyakorlatilag a kommandósoktól függ az, hogy a magyar honpolgárok élhetnek-e legalapvetőbb demokratikus jogaikkal vagy sem. Az egyik állami hatóság jogorvoslattal nem támadható diszkrecionális intézkedéssel kizárhatja közterületről a gyülekezést, míg a másik erre a kizárásra való hivatkozással megállapíthatja, hogy a rendezvény megtartása a bejelentés szerinti helyen és/vagy időben lehetetlen. Ez elfogadhatatlan gyakorlat, visszaélés a közhatalommal. Ezért a bírósági felülvizsgálatnak nem csak a rendőrség eljárására kell kiterjednie, hanem a TEK határozatára is. Ez áll összhangban az alkotmányos követelményekkel: a 3/2013. (II. 14.) AB határozat értelmében a bíróságnak nemcsak a rendőrség eljárását és határozatát kell megvizsgálnia, hanem azt az alapul fekvő döntést is, jelen esetben a területlezárásról szóló határozatot, amire a rendőrség megakadályozta a gyülekezési jog gyakorlását.
A TASZ jogsegélyt nyújt a tüntetőknek mindaddig, amíg a magyar hatóságok a területlezárás intézményét megannyi bírói ítélet ellenére a demokratikus véleménynyilvánítás elfojtására használják.”